20 Ocak 2015 Salı

''Boş Ver'' Klişesi


Meğer klişeleri ne çok seviyormuşuz. İlk klişe yazım (okumayanları şöyle alalım) öyle güzel ilgi gördü ki acaba blogun toptan formatını mı değiştirsem diye düşündüm doğrusu. Ve tabii ki bu ilgiyi görmezden gelmedim ve yine bir klişeyi kaleme aldım. Bu seferki klişemiz ise 'boş ver'. Ama siz yine de boş vermeden önce bir yazımı okuyun derim...

 Kısa bir uygulama yapalım mı? Sizden en son ne zaman 'boş ver'li bir cümle kurduğunuzu hatırlamanızı istiyorum. Şimdi onu gerçekten ne kadar boş verdiğinize bir bakar mısınız? Ben size söyleyeyim aklınıza bir dakika içinde geldiyse maşallah bayaa(!) bir boş vermişsiniz öyle ki hemen aklınıza geldi. Yok biraz daha fazla düşündüm diyorsanız hiç değilse boş vermek için çabalamışsınız diyelimde gönlünüz rahatlasın. Benim aklıma hiç gelmiyor ki böyle bir cümle diyorsanız yazımı kapatabilirisiniz devamı sizi ilgilendirmiyor çünkü ama siz yine de boş ver ya okuyayım diyorsanız o ayrı tabii.
 Gelelim bendenize duymaya tahammül edemediğim ama kullanmaktan asla vaz geçemediğim bir cümle. ''Boş Ver''. Yalnız boş verdiğim hiç bir şeyi boş vermediğime yemin edebilirim. Aksine kafa patlatıp, can sıkıp bir de gerildiğimide üstüne eklersek. Boş ver demek benim için aslında bir işkence. Bir tür depresyon sebebi. Yüzümde sivilce beynimde istemsiz düşünce.... Uykusuz geceler, atarlı cümleler filan yani :)  ve biliyor musunuz bence sizcede aynen böyle...
 Uzun lafın kısası boş ver demekten büyük bir klişeleşmiş yalan yok! Boşuna hiç kendinizi kandırmayalım, boş vermeyelim onun yerine.... Onun yerine en iyisi.... Onun yerine en iyisi ne yapalım biliyor musunuz?..... Ben bilmiyorum da eğer siz biliyorsanız bir zahmet yazının altına yorum bırakında bende öğreneyim.
 Siz yazımı okuyverin malum bugün salı ben demet akalının resminin altına bloguma beklerim yazmaya gidiyorum ;))
Uyarı: Yazın topladığım taşların, yazıp çizdiğim şablonların, harcadığım emeğin ve en çok da benim helal etmediğim hakkımın hakkına girmek istiyorsanız eğer söyleyeyim de resimlerimi ve yazılarımı kullamak kesinlikle yasaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder